Levering en verzendtijden
- De levering van producten vindt plaats binnen de door de klant gekozen periode op het moment van de bestelling. De periode begint te lopen wanneer de bestelling is afgerond, dat wil zeggen aan het einde van het downloaden van het bestand door de klant, wanneer de klant per e-mail de bevestiging van zijn bestelling ontvangt, op voorwaarde dat de bestelling is ontvangen. afgerond voor 22.00 uur, daarna wordt de afronding geacht op de volgende werkdag te hebben plaatsgevonden. De levertijd is geldig voor Belgisch grondgebied.
- De bestelling wordt als onvolledig beschouwd totdat het bestand is gedownload door de klant, gevolgd door de bevestiging van de bestelling door deze laatste. Wanneer de klant het bestand niet binnen 15 dagen na de datum van uitvoering van het bestelproces downloadt, hoewel hij de betaling heeft uitgevoerd, wordt de bestelling geannuleerd en wordt het betaalde bedrag door Comink terugbetaald.
- Comink kan in geen geval aansprakelijk worden gesteld voor enige schade die kan ontstaan als gevolg van te late levering.
Comink transportverzekering
- Op het moment van levering van de bestelling is de klant verplicht om de ontvangen producten zorgvuldig te onderzoeken. Eventuele gebreken aan de geleverde goederen of in de verpakking van de apparatuur die niet aan de klant te wijten zijn, moeten onmiddellijk aan de vervoerder worden gemeld. De goederen moeten worden aanvaard door ondertekening van de leveringsbon met specifieke controlereserve. De klant moet dan binnen 3 dagen na ontvangst een geschil openen vanuit zijn persoonlijke ruimte en fotografische documentatie bijvoegen die het defect bevestigt.
- Comink biedt haar klanten de mogelijkheid om “Comink Transport Insurance” af te sluiten. Vanaf de opening van een geschil volgens de procedure voorzien in artikel Comink heeft 3 werkdagen de tijd om de klacht van de klant op te volgen. Na onderzoek en in geval van aanvaarding van de klacht, verbindt Comink zich ertoe om de beschadigde elementen binnen 72 uur na de mededeling van haar beslissing aan de klant opnieuw af te drukken, waarbij de productie- en leveringskosten ten laste zijn van Comink. Bij een vermoeden van fraude kan Comink de klant een gemotiveerde weigering sturen om "Comink transportverzekering" in te schakelen.
- Wanneer de klant zich niet abonneert op de optie “Comink Transportverzekering” en op voorwaarde dat de klant schade meldt op de leveringsbon en een geschil opent in overeenstemming met artikel 7.1, zijn enkel de voorwaarden voorzien in de CMR-overeenkomst van toepassing. (gemiddelde vergoeding van € 12,50 / kg met een maximum van € 125).